I en glänta i en skog



Mitt i skogen nedanför en sluttning av mjuk mossa och små söta svampar glesnade träden och något verkade nästan självlysa mellan träden. Jag småsprang ner mot ljuset och när träden skingrade sig såg jag den uråldriga döda eken torna upp sej framför mej och Elin som kom straxt efter. Hade jag haft en bättre kamera hade jag kanske lyckats fånga det bättre på bild för det var en av de häftigaste naturupplevelser jag haft i en vanlig svensk skog. Både Elin och jag stod helt hänförda, det såg mer ut som en oljemålningän ett verkligt träd som stod där framför oss.
Sjukt coolt var det i alla fall.










Svamp hittade vi men ingen ätbar. Utom Sara då förstås, fattar inte hur hon gör.



Melissa Horn – Du är nog den

Man ska ju inte lyssna på sån här musik egentligen, men ibland kan jag ju inte låta bli :P






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0