Bönderna i storstan!

Mitt i alla provförberedelser, matteläxor, fotosyntesstuderande och organkemiältande var det idag dags för högstadiets friluftsdag. Som vanligt hamnar vi lite på sidan av med våra sexor så Ingrid och jag gick på klassens förslag att åka in till Linköping och bada i badhuset.

Dagen har, förutom att jag missade bussen med några sekunder och fick cykla i regnet ner till stan, varit kalasbra. En kort stadsvanding med inslag så som domkyrkan och ginkgo biloba-trädet i trädgårdsföreningen och några timmars simmande och lekande i basängerna och alla vart nöjda och glada.

På vägen hem från stan passade jag på att vandra runt i lite affärer och småshoppa lite och när jag fick syn på blomsterhavet på torget blev det lite botaniserande även där :)







Musik-quiz på NH nästa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0