Good ol´times

Sitter nedbäddad i soffan under duntäcket och kollar hockeyn. SM-slutspel - ett vårtecken precis som snödroppar och torra gator :) Tyvärr gjorde nyss Brynäs första målet, hade inte planerat att Färjestad skulle gå å förlora på hemmaplan helt plötsligt, så dom får allt ta å skynda på sej att styra upp det.

Nu har ja bott i Linköping i lite dryga 5 år, och det ÄR inte riktigt samma sak att heja på ett lag som inte hör till stan, det tappar lite av magin :/ Jag saknar att läsa Värmlands Folkblad, eller Wermlandstidningen där uppslag efter uppslag behandlar senaste matchen, kommande matcher och allt där i kring. Eller att dra iväg en eftermiddag till Löfbergs Lila å kolla match. När man hade koll på varenda spelares namn, nummer, vad dom gjorde och vad dom kunde.

Så jag är inte ens i närheten av att följa säsongen på samma sätt här i linkan som jag gjorde i Hôla, förutom nu i slutspelet förstås. Å jag minns tillbaka [oh yes MÅL! (1-1)], säsongen 01/02 när Färjestad slog alla rekord som fanns att slå, när Gerber stod i mål och när dom var så sjukt bra som bara går. Det var grymt, hela värmland kokade och yran när dom tillslut tog guld var sjuk.

Men, här sitter jag nu nere i mitt älskade Linkan, och känner att om det är det nån månad om året som Kristinehamn och Värmland slår Linköping med hästlängder, då är det nu. Heja FBK!! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0