sol vind & vatten! å teater :)



Denna underbara onsdag ställde Linda och jag var sitt morgonalarm och begav oss iväg med båten Stöten ut i Kristinehamns skärgård. Målet fanns inte allt för långt i från fastlandet och snart anlände vi till Sandvikarna ute på Vålön. Vi hade naturligtvis laddat upp med galet mycket matsäck, så med massa gott att äta, en varsin spännande bok, en korsordstidning, sol, vind och böljande blå gick det ingen nöd på oss vill jag lova!




Stadens stolthet, Bojorten Christine af Bro - skutan som pryder Kristinehamns stadsvapen, är sedan ett antal år tillbaka tillverkad i full storlek och seglar om somrarna mellan de olika öarna runtom i kristinehamns skärgård och ända ut till Karlstad. Igår såg jag den ute i stugan på väg mot Saxen, idag gled den förbi ute vid Vålöa :)





Nuförtiden när kära mor och far bor i hus igen i en ny del av stan går det alldeles utmärkt att ta sig runt med cykel. Och om det är allmänt fint på sommaren är det sjukt fint i Kristinehamn mest precis överallt och jag cyklar gärna omvägar runt om i stan bara för att njuta av alla söta hus, trädgårdar, lummiga parker och vattendrag. Idag cyklade jag över ån förbi min kära gamla gymnasieskola Brogår´n.





Efter dagens härliga badutflykt svidade vi om och begav oss till hembygdsgår´n för att titta på sommarteatern.






Årets uppsättning var ett potpurri av älskade Astrid Lindgrens olika sagor. Lindas lille brorson Noel var med men jag tror nästan att det var vi vuxna som satt mest engagerade i alla sångtexter :) För att öka vuxenstämpeln på oss klagade vi med jämna mellanrum över hur stel man blir av att sitta ner på backen och jag avslutade för säkerhets skull med att få sendrag i tårna och tvingades kasta av mej skon och ställa mej upp ett par gånger.


I morron bär det av ner till Bollebygd för att rota i min morbror Bennys gamla grejer.
Kan bli spännande, och eventuellt lite ledsamt. Vi får väl se.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0