Januari

Januari...
2011...

Nog var det länge sen sist, sist det var Januari.
Och visst är det något speciellt med de första dagarna i Januari. Alla runt och kring en går omkring med en liten aura av hoppfullhet, av nyfikenhet och av djärvhet. Allt känns möjligt, allt känns uppnåeligt, allt man inte tagit tag i förr har nu potential att en gång för alla bli av.
Man har ju ett helt år på sig av tid, ett helt år på sig att få allt det där gjort som inte blivit av hittills.

Jag kan inte tala för hur alla andra är, men jag känner mej själv utan och innan och jag fungerar som bäst under tidspress. Eller rättare sagt - jag fungerar Inte Alls utan tidspress, och ett år är inte tidspress. Därför blir väldigt få saker någonsin av, som man tänker i Januari. Det som inte blir gjort i Januari förblir ofta ogjort, även detta år.

Men för mig gör det inte så mycket, jag gillar ändå känslan av Januari.
Möjligheternas månad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0