Ny dag, nya tag...

...och dags att ge sig på en ny vecka. Bara drygt två veckor till jullov, och även om jag inte riktigt vet vad jag ska hitta på hela lovet så är jag övertygad om att det kommer att kännas lugnt och skönt :) Har samlat på mig nytt mattematerial över helgen som jag är grymt taggad att prova på mina elever, nu ska vi köra hårt ända in till 22 december :P

Nu sitter jag här vid mitt gammelnya slagbord i köket, två vita ljus lyser i den röda adventsstaken, bocken står bredvid mig och håller utkik över köket och kaffekoppen ryker och sprider den välbehövliga kaffedoften runt om mig. Straxt dags att åka till jobbet, och jag funderar lite över veckans och helgens intryck. I dagsljus känns ju allt som bekant alltid klarare och renare och det är väl för väl trots allt. Jag håller krampaktigt tag i min livsfilosofi att man inte kan göra annat än att vara tacksam över allt man fått och allt man har, man får inte tycka synd om sig själv allt för långa stunder i taget :P

För mig handlar allt om att fokusera rätt. Slog på julmusik till frukost och av en slump spelades denna först Josh Groban – Thankful . Tack tänkte jag, det var faktiskt precis vad jag behövde bli påmind om. Så vid gott mod, med frukost i magen och rak rygg och vetskapen om att jag inte backar för jobbiga saker är jag redo för allt vad dagen erbjuder.


Å just det, märkte i morse att diskmaskinen är paj och luktar skitäckligt när ja trodde den var diskad och ren sen i fredags. Men vad gör det om hundra år?




Make someone smile today and today is worth everything!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0