Motionera mera!

Igår packade vi in kollegiet i ett gäng bilar och begav oss ut till Omberg för lunch och lite rolig team building. Maten var kalasgod och efter att alla ätit sig proppmätta av buffén delades vi in i tre lag och begav oss ut i skogen och upp för det berg som ju Omberg faktiskt är :) Vi klurade på ord, byggde figurer, rullade kvadrater och annat skoj som vi mötte i den fantastiska skogen.




Olika skogstyper avlöste varandra när vi vandrade uppför mot toppen. Skoja inte att man var lagom anfådd :)





Uppe på hjässan ser man ut över Vättern


Idag har vi sprungit igen Elin och jag men eftersom min ena häl och en av tånaglarna på andra foten bestämt sig för att de inte vill vara med så testade jag att springa barfota. Det var hur gött som helst på de sträckor där det var mjuk sågspån eller lera, men sträckorna med smågrus eller bark var förjävligt. Så på det stora hela får barfötalöpning fyra av fem vattenflaskor :)

Tror dessutom att mördarbackarna på kaffeberget hemma i Hôla har gett resultat. Backarna i Rydsspåret tar jag numera på lätta fötter!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0