livets ironi :)

Efter att ha försökt snyggat till i trädgården i torsdags men insett att det inte hjälper så mycket rensa rabatterna när dom ändå inte syns bakom det halvmeter höga gräset, åkte jag till tornby i fredags och köpte min efterlängtade gräsklippare (eftersom den ja hade blev snodd förra sommaren).

Jag kommer hem lycklig med mitt gula byte från biltema och möter Linda i hallen som ser lite fundersam ut.
"Jag har köpt en gräsklippare!" berättar jag stolt.
"ehhhh... jag har klippt gräset...!?" svarar Linda lite kryptiskt. " å ja tror at det var med VÅR gräsklippare" 

DÅ har en av våra grannars bekanta kommit förbi ute vid vår trädgård rullandes på en gammal rostig, orange handjagare som såg misstänkt mycket ut som den någon snatchade ur vår trädgård i mitten av förra sommaren.
"Du vill låna?" hade han frågat glatt och Linda stammade fram ett jaa. "Du ställa tillbaka den där?" sa han och pekade på vår grannes trädgård.

Så samma dag jag köpte en ny gräsklippare har vi alltså klippt gräset med vår egna stulna gräsklippare som linda sedan tvingades ställa tillbaka i vår grannes trädgård...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0