En vecka i bilder

 

Solen lyste med sin frånvaro men vi trotsade vindarna och hittade ner till picassoudden i skärgården i kristinehamn. Där blåste det halv storm och Lina åt glass med vantar på. Jag åt glass utan vantar och mina fingrar blev vita och var bortdomnade i en timme. Tack pappa för min fantastiskas blodcirkulation :/

 



Picassoskulpturen i all sin prakt




Nere vid sjön vid Linas stuga bor alla vinbergssnäckor. Det går an att akta dom på dan när det är ljust, värre är det på natten när man halkar runt i varje steg man tar x)




Sista dagen på vår semestervecka kom solen fram en sväng på förmiddagen. Vi passade på att ta årets första dopp. Det var... inte varmt men kallt :)




Lycka är att hitta årets första smultron




...och att plocka en liten spontan bukett, bara för att det är roligt att plocka blommor.




Lina som tydligen inte var riktigt lika glöpen som ja tålde sej till och med till att göra ett smultronstrå. Jag stoppade alla smultron som kom i min väg raka vägen i munnen :)


Nu är ja hemma i lomma igen, började jobba idag och det känns bara skönt! En solig, härlig dag ute på Västerlösas svindlande vidder gör gott för själen. Och en eftermiddag med brödbak, trädgårdspiffande, garderobrensning och häng i solen på [hg] avslutar dan.

I morron blir det postenjobb följt av pubjobb i utepuben på [hg]. Så dags att sova sött...




Ute på altanen växer det så det knakar bland luktärter, persilja och gräslök. Och det nyinköpta ljuset sprider en söt vaniljdoft och varmt gult ljus i läshörnan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0