Dagens McGyver!

Mamma har alltid varit nervös på mej när ja parkerar bilen så bagagen hamnar över en brunn, hon menar att nycklarna kan ramla ner i brunnen när man står och grejar i bagagen. Ja har alltid tänkt att "jaja, man får väl hålla i nycklarna för sjutton",  men ändå haft det lite i bakhuvudet. Idag åkte Elin och jag ut till Svartåfors och badade. Vi åkte hemmåt vid halv två för Elin skulle vidare till norpan. Jag hade jämt hunnit in i hallen när telefonen ringer och en uppjagad Elin hörs i andra änden,

"Linnea, vet du vad jag har GJORT!!? Jag har tappat ner mina nycklar i en BRUNN!!!!!"

Så tydligen händer det, mamma, och det skulle kosta 1800 att byta låskolv på lägenheten och göra nya nycklar. Lite dyrt tyckte Elin som åkte till Biltema och köpte snöre och magnet och lyckades faktiskt med att fiska upp dem ur brunnen! Sjukt driftigt tyckte jag, hade jag nog aldrig tagit mej i kragen och styrt upp.

I morron ska ja köra brevbäring på nått distrikt i Ryd jag aldrig gjort, så det kan bli en spänannde upplevelse att harva sej fram i Ryd. Wish me good luck :P


Kommentarer
Postat av: Britt

Haha, du ser........MAMMA har ALLTID rätt.... ;-)))

2010-06-29 @ 09:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0