Rött guld



Trött som en liten hamster i dvala tog jag mej till jobbet på brädan i morse för att efter en fin dag på landet bli upplockad av Linda och Lina. Färden styrdes mot gården Tift ett par kilometer utanför stan, och i gassande sol arbetade vi oss systematiskt fram på jordgubbsåkern med en jordgubbe i korgen och två i munnen :) 

Med illröda fingrar och gräsligt proppmätta for vi hem till ryd för att rensa våra sammanlagda 15 kilo röda guld.
 



Mättheten efter jordgubbsorgien höll i sej så fikat nere på stan med Mia, Carro och Helena med hennes lilla, underbara Max fick begränsas till en islatte. 

Mitt longboardåkande försöker jag utan någon större framgång att begränsa, men så smått beroendeframkallande som det är så går det inte så bra att låta bli. Så trots att min "sparkfot" sagt ifrån redan för flera dagar sen är den flitigt använd vilket nu resulterat i att min stackars högerfot lagt av hel och hållet. Kanske ska ta å låta brädan stå en dag eller två... :)







Kommentarer
Postat av: Fanny

Mysigt! =) Önskar att ni får njuta ordentligt av sommaren.. och ät några svenska jordgubbar för mig med!

2010-07-08 @ 03:46:57
URL: http://whatfannyisdoing.blogg.se/
Postat av: Nea

Det ska ja göra alla gånger :) var rädd att ja förätit mej lite där igår men hälften var till dej då ju :)

2010-07-08 @ 17:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0