Nea saftar och syltar

Nu har jag lekt husmor igen och syltat och saftat på de röda bären som fyllt mitt kylskåp i ett par dagar. Har aldrig gjort jordgubbssaft förut men det blev riktigt god :) Dricker inte saft egentligen men hemmagjord saft spelar i en lite annan liga och ett glas kall saft i den ljumma luften ute på altanen sitter fint just nu. 

Idag fyller Jenny år och min tanke var att röra mej bortåt partajandet när jag hämtat mej en stund och tagit hand om bären men ja vet inte om ja har nån riktig energi till det. Skulle ju kunna ta mej dit en kort sväng och få i mej en öl eller två, men risken är att det blir en helkväll av det och det pallar ja inte ikväll. För i morron ska vi upp och iväg på en badutflykt, Lina, hennes mamma, Micke och jag :) En utflykt med massa mat och fika - precis som det ska va :D 

  



Mmmmmmmm...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0