Dit livet tar en

Jag har kokat rabarberkräm. Igen. Det är ju så gott :) Så nu har jag två liter kräm och inga mer rabarber, men nån dag ska ja se om det finns röda vinbär kvar på buskarna här utanför min port. Finnas det det ska jag göra en paj och äta någon dag när jag får äta sötsaker igen :)

Igår hade vi världens grillmys ute i trädgården. Jag, Kicci, Micke, Mia, Staffan och Oscar. Staffan är killen jag träffade för ungefär ett halvårsedan, den där iskalla sena kvällen nere på resecentrum när jag kom tillbaka hem efter julfirandet i värmland, och vi båda väntade på bussen till Ryd. Mina ögon rann små floder av köldchock när jag klev av tåget så jag fick förklara att jag inte grät för att jag var ledsen :)

Hur som så var det en härlig sommarkväll runt köksbordet ute under körsbärsträdet där vi satt tills mygg och insikten om en tidig morgondag jagade oss i säng.

Ikväll ska jag sitta hemma i soffan och titta på TV alldeles ensam - för första kvällen på hela sommaren. Skönt och totalt jättetråkigt på samma gång. Det är ljuset som gör det. Om det åtminstonde vore mörkt ute så skulle det vara lite lättare. Men det är det inte och det är jag väl egentligen mer än glad över. För det är ju sommar, och det är det enda som räknas!





Grannarna (jaa, dom som har min gamla gräsklippare) hade barnkalas i trädgården bredvid och rätt som det var kom en tallrik med prinsesstårta på kalasassiett langad över staketet :D Lite senare fick vi grillspett att smaska på! Nam Nam.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0