Det verkliga måttet

"18 grader, känns som 14".   


Väderhemsidan klart.se har förstått det här med väderprognoser. När man tittar på vädret vill man ju inte veta vad det är för temperatur lika mycket som man vill veta hur det känns, vad man ska ta på sej, om man ska sitta inne eller ute. 

Idag är det juli, känns som september. Det är min egna dagsprognos. Regnet faller och vinden viner. Det enda som skvallrar om att det trots allt är sommarmånad fortfarande är de gröna bladverken som sträcker sej som en djungel utanför mitt sovrumsfönster och vardagsrummsfönster.  Vädret bjuder till en perfekt tv-kväll i soffan, men av någon underlig anledning har jag ingen ro ikroppen till att sitta still. Jag är inte trött och inte pigg, inte glad och inte ledsen. Det resuletar i att jag vandrar av och an i lägenheten, smått planlöst som om jag väntar på en känsla av vad jag egentligen har lust med. Läsa? Pyssla med nått? Titta på film? Äta? Städa lite till?


Orolig i kroppen, känns som... - ingenting?









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0