Konsten att uppskatta en ANOVA

Man vet att det är dags att äta middag när kaffe-effekten övergått i toabesök, ja skojar inte, var tionde minut i två timmar samt knäsvaghet och oförmåga att hålla i saker eller träffa rätt tangenter.
Så nu steker laxen på spisen och senare ikväll tar jag bussen ner till stan för att fika hos Linda och kolla in deras nya lya.

Har läst en artikel idag som handlar om hur prestationer hos barn påverkas av att lösa problem gemensamt. En vetenskapligt utförd studie, en artikel på engeslka och med intresanta samband och mitt humör är på topp! Trodde aldrig att jag skulle säga att jag blivit glad över att läsa ord som standard deviation eller one-way ANOVA.

Så nu är jag så laddad jag kan bli för årets första seminarium i morron kl 8.15. Får se hur många minuter det tar innan det goda humöret går i botten i morron :P Räknar kallt med minst 45 minuter av vad folk gjort under jullovet eller vad någons katt fått i julklapp.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0