Me and my appartment

Tebaks i Linköping, rastlös men redo för ett nytt år. Känner att ovissheten pockar på men på ett relativt bra sätt. Lite smygspännande sådär. För att råda bot på den mest akuta rastlösheten har jag läst kokböcker och klurat på kommande veckors kosthållning.

Kvällen har gått i Marockos tecken. Jag knatade iväg till hemköp och kom hem med två mycket trevliga matkassar med allt från fetaost, marinerade vitlökslyftor, mango, ett stort fint granatäpple, en kruka mynta och mycket, mycket annat. Middagen ikväll blev en marockansk kycklinggryta hämtad ur Kärlek, oliver och timjan, och vad passade inte bättre än att använda sig av vår i allra högsta grad marockanska kanel från Souken i Agadir. Jag försökte mej till och med på att ångkoka couscousen så som Abdel lärde oss att man ska göra för att få den riktigt saftig, men utan rätt kokkärl blev det inte riktigt som jag tänkt mej :)

Nu sitter jag och smuttar på mitt egengjorda myntaté - det smakar underbart!




I morron är planen att försöka ta sej en sväng ner på stan och se om jag hittar nått trevligt att shoppa. Och kanske sola en kortis. Och kanske komponera en nyårsmeny.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0