4e i advent

Vita, ulliga och stora flingor virvlar runt denna decembersöndag. Från grammofonen har jultoner fyllt lägenheten medan förmiddagen sakta övergått mot lunch, det fjärde ljuset är tänt och förmiddagskaffet med tillhörande lussebulle är uppdrucket. Elin och jag har suttit i varsin soffa med varsin filt och spelat lite farkle och om några timmar blir jag själv kvar här hemma när hon åker hemhem för jul.




Min fina, fina (och lite snea och vinna) lykta från souken i marrakesh

Igår hade vi finbesök av Linda som tog en liten tur ner till linkan för att hälsa på. Lördagkvällen till ära pälsade vi på oss, gick till hemköp och köpte varsin stjärtlapp och knatade iväg till pulkabacken :D Efter en stunds åkande plockade vi fram våra medhavda lussebullar och varma choklad, fikade högst upp i backen, sen åkte vi ännu lite mer :P Som små lyckliga barn åkte vi med full fart nedför den branta backen, kraschade i nån snödriva och tog oss stapplande och skrattande upp för backen igen för att åka om och om igen. Tillslut var vi fyra små snömonster som nöjda, glada och med smått ömmande kroppsdelar traskade hemmåt i vintermörkret.




Jenny återhämtar lite krafter med varm choklad


ikväll ska jag bege mej bort till mjärdevi för att sortera lite post, imorron är det föreläsning eller seminare, minns inte riktigt...och snart är det dags att tänka på hemfärd till värmland och familjen. Mys!




Mozart-kulor är ett måste i advent, snart har jag ätit opp varenda en :D





När Elin åker är det bara jag och Alfred kvar. Han är världens bästa kramare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0