Kräftis x2

Jag är inte uppväxt med varken kräftor eller kräftskivor, och sommaren för kanske fem, sex år sedan när mamma och pappa köpte hem kräftor för att vi för första gången skulle prova slutade med att jag satt och lekte dockteater med mina kräftor.

Under en av våra fysiologikurser hade vi ett gäng labbar där det var dags att dissekera allt från manet och spolmaskt till haj och kanin, och efter kräftlabben där vi detaljundersökte dom små röda djuren och lärde oss varenda namn på varenda kroppsdel (tex alla olika benpar med olika namn och funktion) har inte kräftor blivit mer mat i mina ögon.

Att jag dessutom är jävligt otålig gör att jag inte pallar att äta pillig mat, varken kräftor, kycklingklubbor eller fisk med massa ben i.

Men trots att kräftor är dissektionsdjur som jag hellre leker med än pillar fram mat ur har jag nu varit på två av tre kräftskivor som är inbokade i sommar, och igår åt jag till och med tre för den goda sakens skull. Det är ju ändå det trevliga sällskapet som gör det! :D

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0