Barfotabarn

Idag har vi varit uppe på golfbanan och jag har övat på mina golfskills. Är inte helt kass, men borde öva lite på tålamodet eftersom den genen inte verkar ha gått i arv på rätt sätt riktigt.




Förutom en solig timme på rangen spenderades ett par soliga timmar på stranden i Jutviken.




På vägen upp från stranden promenerade jag den lilla kilometern upp till bilen barfota med skorna i handen. Sand, kottar, mjuka barr, vattenpölar och smågrus turades om att kännas under mina fötter och jag kände mej som när jag var sju och rännde runt på solvarma stigar ute i skogen i stugan. Jag plockade några blåbär, några hallon och två smultron medan jag gick, och rätt som det var fick jag syn på en liten guldgul kantarell! Så fortfarande med skorna i handen och handuken över armen klev jag rätt ut i skogen och tassade runt över mosstäckta stenar och kröp under små granar för att se om jag kunde hitta fler. Stolt och nöjd kom jag hem med fem små pyttesvampar som nu ligger demonstrativt på köksbänken :)

Ikväll har vi varit på 50-årskalas och frossat i massa god mat och farmors mumsiga tårtor hemma hos farbror Anders och faster Carina.





Ibland blir det lite för mycket stoj på ett kalas å då kan det vara lika så roligt att sitta på en bänk nere vid ån med morfar och filosofera lite.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0