Balsam för själen

En bit utanför Falun bor mammas kusin och hans fru i ett stort gult hus nere vid sjön Runn. Sist jag var där var jag runt 11-12 år men nu såhär 13 år senare var det precis lika fint och härligt som jag kom ihåg det.

 


Till kvällen blev det grillat och rödvin ute på den inglasade altanen efter matlagning i ett kök med utsikt över sjön och med Jukeboxen spelandes gamla 50- 60-talsklassiker från vardagsrummet.




Dream a little dream of me - Mamas and the papas








Efter middag och en hel del vin var det dags för ett kvällsdopp nere vid bryggan.


I morse blev det årets första båttur för min del, jag älskar att åka båt. Så nu har ja sett det som går att se av Falun från sjösidan och en herrans massa öar :)
Kaffe och lunch nere på bryggan hanns också med innan det var dags för hemfärd över dalakullar och genom värmlandsskogar.





Imorron bär det av mot stockholm för sista stoppet på min roadtrip. Där väntar Allis och det ska bli hur kul som helst att ses igen. Har dessutom lyckats boka in en bonusträff med älskade Jonas som råkar vara i Stockholm just på lördag innan han åker en kortis till kristinehamn.





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0