The color green

Jag har kommit fram till att Maj nog är min favoritmånad på året. Såg ett par björkar längs vasavägen idag som faktiskt lyste gröna i kvällsljuset och det bara pirrar i kroppen! Den gröna färg som pryder naturen i maj kan vara den vackraste färgen jag vet.

Även om juni och juli egentligen slår maj med hästlängder bara för att de helt enkelt är sommarmånader, så har Maj något som sommaren inte har. Eftersom jag har enorm separationsångest - både när det gäller människor men även från sommaren, så är maj den månad då allt är precis i början. Maj är en månad av ren glädje, ren livskraft och grönska, blommor och allt annat som ger vardagen sin guldkant.

Så med en enorm längtan till sommaren, en sommar med gröna träd, guldfärgade åkrar, kossor, sjöar och ljumma sommarkvällar, ser ja fram emot månaden maj. Snart blommar mitt körsbärsträd utanför köksfönstret, den dagen är ingen lyckligare än jag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0