tebaks tere öschötska schlättera!

Hemma igen efter en härlig långhelg hos mamma och pappa. Det har varit lugnt och skönt, hunnit träffa en hel del folk. Påskaftonen spenderades hos morbror och moster i karlstad och Noi bjöd på sin underbara Thai-mat. Till min stora lycka fick jag med mej två påsar kantareller därifrån :D Ska lyxa till det nån dag å äta svamp...umumum :D

Akka fick åka tåg med mej hem idag - mamma och pappa skickar ner henne på fat camp lite då och då så nu blir det springa av! Men resten av kvällen ska spenderas i soffan under en filt. Eller ja ska bära ut mitt duntäcke till och med tror jag. Bara njuta av den underbara känslan av att komma hem till sitt eget. Akka och jag :)



Akka väntar tålmodigt i solen på nästa tåg i katrineholm
Hon lyckades med å charma både stora och små under resans gång...


Nu när ja inte har mammas lilla söta bok på värmländska få det bli nått annat istället. Dagens är hämtad ur boken Lycka!

" Jag önskar dej allt sådant
som griper tag i ditt hjärta
av skönhet, av glädje, av förundran.
Sådant som får dej att skratta
och gör dej helt begeistrad."



Kommentarer
Postat av: Britt

Men vet du vad, det var meningen att du skulle få med den boken ner till mörka Östergötland.. så att du inte saknar oss så mycket ;))

2010-04-04 @ 21:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0