Tankens krökning tillbaka mot sig själv

...heter artikeln jag sitter och läser till mitt seminarie i morron. Det var den första texten jag började titta på i augusti efter nolle-p, satt med datorn i C-sam och började läsa artikeln med denna underbara titel. Kom inte så långt den gången, gav liksom upp efter att ha läst ordet reflektera ungefär 53 gånger på sju meningar. Nu såhär en halv termin in på utbildnignen har jag blivit lite smått immun mot just det ordet och har därför kunnat ta mej igenom den till slut.

Det är synd att lärarutbildningen totalt sönderanvänder ordet, det är annars ett ganska bra ord, en ganska viktig grej som nog många missar genom livet. Jag tycker om att reflektera, det är så man läser av människor och situationer och så man lär sig förstå andra.

Vad ensamt livet vore om man inte såg och förstod sej på andra människor...Jag skulle känna mej väldigt överflödig och.. -nästan lite outnyttjad..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0