Ny cykel o nybakta bullar

Har precis tagit ut den första plåten kanelbullar ur ugnen och nu börjar den låååånga väntan på att de ska svalna såpass att det går att ta ett första bett. Danne o Simon e ut på golfbanan igen så jag har lägenheten för mej själv en stund, lugnt och skönt :) Var lite rädd för att jag skulle komma hem till ett mindre kaos, men det var ganska okej för ha bott två tonårskillar här i tre dar. Näe, nu pallar ja inte å vänta mer, all in på kanelbullarna!

Åkte ner till stan när ja kom hem i morse eftersom systemet hann stänga innan jag kom iväg igår. Å nu kan du börja bli nyfiken kära mor för nu har ja köpt 50-årspresent till dej! Hade jag kunnat hade det varit en stuga vid sjön, men det blev nått lite mindre. Hämtade upp Krille på vägen hem till Ryd och fick min nya fina gröna cykel! Fungerar kalasbra sålänge man håller in fötterna långt bak på pedalerna när man svänger, annars fastnar jag i stänkskärmen å kraschar X)
Antagligen kommer det hända både tre och fyra gånger innan jag har lärt mej, men jag börjar märka mer och mer att det verkar vara så jag funkar. Man skulle ju kunna tro att man var smart nog att lära av misstag och framför allt gamla erfarenheter, men jag tvingas inse att jag inte är en av dom. Inte det att jag inte VET vad jag borde och inte borde, det bara blir inte så i praktiken.

Kom på nyss att idag var min sista lediga veckodag här i linkan för den här sommaren, packar om nu och bilar ner till Adriansnäs för midsommarfirande i morron, sen börjar jobbet på posten på måndag. Ska göra karriär som lantbrevbärare, hoppas på en fin runda med mycket fikaglada tanter :)
Shit, tre bullar till kvällsmat...känner att jag är inne i väldigt nyttiga matvanor. Men det är lite mer okej att trycka i sej bullar när dom är nybakade...?

 


Glad missommar folks, får väl se om det blir traditionsenligt väder med blåst och duggregn eller om vädret för en gångs skull shapear upp sej och unnar oss lite sol. Benke nämnde logdans och jag o Elin började skutta som små barn :) I min fantasi är logdans väldigt skojigt och somrigt, får se om jag tycker det efter helgen också.

Kommentarer
Postat av: Britt

Gud, va nyfiken jag blev nu......!

Hoppas att du också får en härlig midsommar...men,men,akta dig för näcken!!

2009-06-17 @ 22:48:27
Postat av: Sara

åh kan vi inte göra sådan bullar till NolleP ? de så goooda ut ju:-D

2009-06-21 @ 20:49:04
Postat av: Nea

sure, våra nollan ska bara ha det bästa! hembakta bullar e lyx :D

2009-06-21 @ 22:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0