midsommar 09 - knarkat panodil och pimplat te

Snart dags att värma tevatten igen. Kom hem en dag tidigare än planerat från kusten, vaknade upp i torsdagsmorse med sprängande huvudvärk, ont i halsen och ont i nacke och axlar. Tänkte att det skulle ge med sej under dagen men tji fick jag. Trots en av de jobbigaste förkylningarna jag någonsin haft har helgen varit underbar med solsken, dans kring midsommarstången nere vid havet, jordgubbar och obscent mycket mat. Varvat med feberfrossa och huvudvärk som fick det att svartna för ögonen, inte görskönt och apoteket var första anhalt när Elin och jag kom tillbaka till stan i förmiddags. 
Hade kanske lugnat ner sig lite om jag hade vett att vara still, men är man på midsommarfirande av högsta klass vill man inte gärna sova bort tre härliga dagar.

Så nu är det dags för välförtjänt vila för huvud och kropp, börjar nog ändå gå åt rätt håll. Lite mer te, rulla in mej i en filt och drömma mej tillbaka till en av min bästa midsommrar på länge!




Blev ingen logdans för mej i gårkväll, Kicci och jag satt kvar i stugan och snackade skit medan de andra promenerade ner till stranden och buggade loss. Får prova det någon annan gång när det inte känns som jag blivit överkörd av ett tåg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0