Regn idag tack!

Gött, nu har solen gått i moln. Blev lite nervös när jag vaknade till strålande sol, vill bara ligga på soffan hela dan och vänta ut min förkylning. Kommer solen fram igen kommer jag vara svensk och tvinga ut mej i solen, vem vet när den kommer å hälsar på nästa gång. Eller va fan, troligen i morron när jag börjar jobba :)

Hmm, dom sitter på TV4 och diskuterar om arbetsgivare har rätt att lägga sig i om deras anställda röker. "Näe, säger några. alla ska ha samma möjligheter och det inkräktar på personlig integritet." Varför skulle arbetsgivare inte ha rätt att välja vem de vill anställa? Det är ju deras pengar och deras företag som ska gå runt, klart de har all rätt i världen att vara selektiva. Jag röker inte men det är klart jag förstår att det är svårt att sluta röka, men det är trots allt självvalt. Är lite trött på allt fokus på Jag och Mej, "Jag har minsann rätt att...". Survival of the fittest innebär inte alltid att man är starkast på ett självcentrerat sätt, snarare att man lyckas anpassa sej  till gruppen och sin omgivning.
Passande, en intervju med genforskaren Craig Venter. De pratar om deras insamling av DNA-material från haven världen över. Genutveckling - är du bra anpassad så överlever du lättare. Check..
Sen att man själsligen ska vara stark i sej själv och tro på sej själv är en helt annan sak. Nu blir det frukost. Å där kom solen fram, crap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0