En heldag med Farmor

Heja dagen då jag har ätit två bakelser, fikat hos farmor och moffat världens goaste köttbullar! Tur att mamma o pappa tog båda bilarna i morse så jag ialla fall var tvungen att cykla fram och tillbaka till farmor.
Mamma kom också förbi och åt de supergoa köttbullöra te lunch, å syrran som vaknade till liv vid samma veva kom efter ett tag och hann med lite fika. Eller, det finns inget som heter lite fika hos farmor; mycket fika.
Jag trivs så bra i Linkan och längtar sällan hemhem, men det är något visst med Kristinehamn under sommaren, hela stan vaknar till liv och visar upp alla sina bästa sidor sådär att man nästan, nästan skulle kunna tänka sej att flytta tillbaka hit å låta sina eventuella barn växa upp här. Kunde inte låta bli att rota fram farmors fotografier för att dämpa nostalgikänslan lite grann och fick en liten uppfräschning av vilka gamla släktingar som fastnat på kort.

På eftermiddan tog vi sällskap farmor och jag till kôrrgårn´ för att titta till farfars grav och plantera lite nya blommor. Akka börjar bli tjock så dagens cykelturer var nog minst lika välbehövlig för henne som för mej, så hon däckade i skuggan på gräset medan farmor påtade med blommorna.

Well, kom på att det är midsommar snart, systemet nästa.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0