Ska det va, så ska det va

I hällregn och åska dovt mullrande i fjärran gav vi oss ut Elin och jag till Skeda för att plocka jordgubbar :D
I klarröda stövlar och min sprillans nya postenregnjacka med två decimeter för långa ärmar klafsade jag runt på en gigantisk jordgubbsåker med rumpan i vädret och huvudet nere i backen. Resultatet blev sex liter jordgubbar, det märktes att det sjöng på sista versen så vi fick vara högst skeptiska när vi plockade.
" Gå nerför kullen en bit från vägen och plocka" fick  vi som instruktion. När vi var färdiga och gick tillbaka upp till bilen plockade vi några däruppe som vi stoppade i munnen - och förstod jävligt snabbt varför han höll oss borta därifrån. Dom var tusen gånger finare och godare, inte klafsiga och halvt mosade som de nere i dälpa.

Elin och jag undrade självkritisk varför vi alltid ska envisas med att fixa och dona, plocka bär och baka bröd; när man köpa det och det dessutom oftast billigare.
Men, fan. Ska det va så ska det va. Jag kommer iaf ha hemmagjord jordgubbssylt i mitt kylskåp.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0