passar gärna spindelterapin idag med tack...


Här satt jag och funderade på vad jag skulle plita ner för rader idag å då satt den bara där igen!  Spindeljäääääveln som tyckte att det var en bra idé att bosätta sej utanför mitt vardagsrumsfönster, men som jag trodde hade gått å dött för den har varit borta ett bra tag...
Om jag ser en spindel större än en liten liten myra blir jag som paralyserad, hjärtat börjar klappa ohejdat och paniken infinner sej på en halv sekund. Å att vara paralyserad och få panik på samma gång är inte alltid så produktivt utan slutar i värsta fall med att jag börjar skaka och böla.
Kicci försöker så gott hon kan med att hålla terapistunder med mej lite då och då, men ligger man i en säng i ett litet rum som i söndgagsmorse med en fet spindel promenerandes i taket över en är inte jag särskilt still. Usch ushc och fyyyyy.
Ni skulle ha sett mej här nyss, balanserande på fotpallen med kameran upptryckt mot rutan bara för att visa odjuret som sitter och stirrar på mej om kvällarna. Nu sitter jag med en klump i magen och tårar i ögonvrån och fiskar efter medlidande!




Jag skämtar inte, den är vidrig. Tar den sej in i lägenheten då dör jag.







Kommentarer
Postat av: Nyfiken-Grön

Apropå insekter.



Jag hittade en fästing på hunden idag och plockade bort den såklart. MEN! På fästingen satt en annan fästing och sög blod! Det ser verkligen inte klokt ut och jag undrar om det kan vara så att fästingar sugar blod av varandra.



Tyvärr är det inte många i min omgivning här på landet som är intresserade av sånt så jag tänkte att jag skulle skriva till dig istället.



Tyvärr är min kamera för dålig för att fotografera detta men jag har sparat fästingkannibalen i en ask! haha! Jag känner mig som Ross i vänner...



kram

allis

2009-07-14 @ 15:15:40
URL: http://blog.nyfiken-gron.com
Postat av: Mia

Men GAAAAAAA den är ju vidrig!!! Huuuuuuu!

2009-07-17 @ 22:24:04
Postat av: Nea

Haha, gud va du e rolig som sparade den! :D Men du vände dej till precis rätt person, fan va coolt! Du får googla å se om du hittar nått om blodsugande fästingar ;)

2009-07-17 @ 23:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0