Hej råångesten...

Känner mej så jävla korkad som inte tog reda på till 100 % att jag kunde börja pedagogiken utan geologikursen aka stenkursen. Inbillade mej att det vore helt ologiskt att det fanns sådana behörighetskrav när det inte har något som helst med varandra att göra. Det handlar om ynka 6 hp av totalt 121,5 hp som jag läst. In my face....

Kände mej ändå lugn när jag märkte det i förra veckan eftersom jag då kunde söka som Kemi/biologi för högstadiet istället och sedan byta efter hand, men insåg för några timmar sedan att det fortfarande fattas 6 hp  - då i kemi istället - för att kunna gör det. Detta betydet alltså att om inte någon högt uppsatt person har lust att vara schysst och göra ett undantag, då är ja råkörd.
Det allra mest irriterande är att det jag behöver är tex en miljökurs (odef hur mycket så i teorin 1 hp), och att jag har läst 15 hp tekniskt miljöskydd som tyvärr är klassad som biologi eftersom den ges på biologiprogrammet = den "räknas inte".

Jag är inte lagd att tycka synd om mej själv, som man bäddar få man ligga, men nu är det bra nära gränsen. Så frustrerande när jag i praktiken har precis vad jag behöver men att teorin sätter stopp.....


 

Kommentarer
Postat av: Elin

Men Linnea, du vet att lärarprogrammet består av ett gäng jävla idioter... Om det finns platser kvar kan du ju hoppa på lärarprogrammet som det är, för de första 15 hp är ju samma för alla. Och att du byter sen... Nåt måste ju den slappa hjärnorna på lp komma på eller????!!!

2009-07-19 @ 22:32:01
Postat av: Nea

Jo ja vet :D jaa, ja har haft lite det i bakhuvudet, men har ingen aning om det finns platser till att göra så? Men å andra sidan tar de väl in obegränst antal kan man tro... X|

Har mailat anna nu så vi får se vad hon säger..

2009-07-19 @ 23:12:36
Postat av: Elin

Bra drag! Som det varit förut har ju alla som sökt kommit in, så förhoppningsvis finns det någon plats kvar...

2009-07-20 @ 20:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0